Igår - Idag

Gårdagen

- Fotboll
- Öl
- Arg alkis
- Höggravid kvinna
- Mera öl
- Förlust
- Lessen Tricky
- Sunes
- Mat i sängen
- My Name Is Earl
- Godnatt

Idag

Vaknade av att min ögonläkare ringer och säger att jag har missat min tid som jag hade där IGÅR! Men lilla jag trodde att det var idag kl 13 jag skulle vara där. Jaja då blev de stress då för jag fick en sista minuten tid på morgonen, och jag som skulle åka till Dollar Store och Ica.
Väl där så får jag mina droppar i ögonen och sen ska det väntas i en halvtimme för att pupillen ska vidgas.

Väntrum - ett väldigt intressant fenomen om jag får tycka till. Jag gillar att sitta och titta på olika folk, lyssna på deras samtal och föreställa mig hur deras liv ser ut eller har sett ut.
När jag suttit och väntat i ca 5 min så kommer en sköterska in och leder en utlänsk kvinna och hennes (kanske) 6 åriga son till 2 stolar. Antar att hon inte förstår mycket svenska, och dom sätter sig ner alldeles brevid mig. Det som först fascinerar mig är hur pojken är klädd - en en militärgrön kostym. med kavaj, väst, kostym byxor, fin skor och fina sockar. Helt oerhört stilig!
Det andra som slog mig (inte fullt lika fascinerande) var att kvinnan verkligen STANK cigarettrök, inrökt cigarettrök. Jag fick vända mig bort och hosta emellanåt. Usch.
Efter ytterligare ca 15 min så visar hon en bild till sonen i en tidning och han skrattar till, då petar hon i mig och vill att jag ska kolla på bilden - Ett får som sitter med en penna i handen. Jag halvskrattar lite lätt och vänder mig till min musik igen, då efter ytterligare 5 min till så petar hon i mig igen - för att ja ska se på samma bild igen! Skrattar återigen lite halvers och funderar över vad hon egentligen vill ha för reaktion från mig (?)
Jag vill ju som inte vara otrevlig, men känns svårt att snacka med någon som inte förstår det ja säger, eller?

Vet egentligen inte varför detta fastnade så hårt att ja skriver skit långt inlägg om bara detta, men det var bara så intressant. Det satte igång mina tankar ännu mer om hur dom har det, och hur dom har haft det innan dom kom till Sverige och vad sonen kommer att växa upp att bli. Är det bara jag som får såna tankar när man sitter och tittar på folk?

Nu sitter jag på jobbet och vi har precis ätit klart våran picknick, mackorna blev succé och senare ikväll blir de även fika! Mums! Emmeli bjussar =)


*Väntrum*

// ia


Kommentarer
Postat av: Linn och Felicia

ja jag brukar då också fundera om hur människor man träffar lever sina liv...å sen att prata med någon som man inte verbalt kan kommunicera med är ju hur jobbigt som helst, då låter man hellre bli. tyvärr (?)



midsommar imorgon. ha så skojj!! å drick lite för mig också vettja ;) kramkram, mi gemelo (remember?)

2008-06-19 @ 22:41:42
URL: http://flisis.babyblogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0