Mello del 2

Mood: Trött och bakis
Var: Hos min schlagerälskande pappa och hans katt Nisse
Med: Pappa, Nisse och Lexus
Tillägg: Bjöds på middag, köttfärssås och spagetti och fick JULMUST!

Här är vad jag tycker;

Soldiers - Ulrik Munther

Väldigt vanlig låt bara, hände inte så mycket och jag misstänkte redan innan sändning att haina kommer väl gå vidare bara pga sina tjejfans. Jag hade rätt.

Baby Doll - Top Cats
Rockabilly!! Jag gillar det. Pappa inte alls lika förtjust, han tycker att det låter som nån annan rockabilly låt från förr. Och ja, det gör det väl men det är ju just det.. rockabilly. Man blir glad och danssugen. Denna ville jag ha till Globen, men fick nöja mig med Andra chansen. Dom fick två av mina röster.

I din himmel – Sonja Aldén

SNARK! HUR många gånger ska hon göra denna låten? Nä oj, just ja, det var en helt annan låt som låter precis som alla andra låtar som hon någonstin har ställt upp med. Pinsamt!

Aldrig aldrig – Andreas Lundstedt

Jag vet inte ens vad jag ska säga om denna låt. Förstår inte, han klarar sig inte utan Alcazar helt enkelt. Heina var bara riktigt kasst. "Jag kommer aldrig, aldrig hata dig mer än nu" Nä Andreas vi kan bara hålla med.

Stormande hav – Timoteij

Tjaa.. en typisk Timoteij låt. Inte dålig, men inte så himla bra heller, sen är den ju då på svenska också. Det fenomenet stör jag mig alltid på, varför ställa upp med en svensk låt i uttagningen och sen när man vinner så ska den ju ändå göras om till engelska!? Då blir de ju en helt annan låt och inte alls den som är framröstad. Idioti! Nu har ju detta "utbrott" ingenting med just Timoteijs bidrag att göra, det råkade bara hamna här.
Iaf. denna låt trodde jag skulle gå till andra chansen och det blev ju rätt.

Shout It Out – David Lindgren

Mitt första intryck och reaktion var att hans utseende och outfit inte ALLS stämde överens med den typen av låt han sen kom att förgylla kvällen med. Ja denna var jag säker på att den skulle gå till Globen och han fick de andra två rösterna av mina totalt fyra.

Det går för långsamt – Mimi Oh

Jaha, ja. Coola färger och sånt, men låten? Jag tyckte att texten inte alls hade en röd tråd utan jag kände mig mest förvirrad. Hon kommer snart att vara bortglömd.

Ge aldrig upp – Thomas Di Leva
Trodde att Thomas skulle gå till andra chansen från allra första början innan jag ens hört låtarna, men ja så blev det ju inte. Detta är ju en typisk DiLeva låt, och den kan man väl tralla på men det är ju ingenting jag känner att jag inte hade klarat mig utan. Han kom dock femma.

Direkt till globen: Shout it out och Soldiers
Andra chansen: Baby Doll och Stormande hav


*Röstning 4 gånger*

// ia

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0