Är ni spända???

Det är jag! Oj oj oj så kul att det ÄNTLIGEN är Eurovision! BAMBAMBAM! Ikväll smäller det! Vet dock inte vilka jag hejar på ikväll eftersom det som är svårt att komma ihåg vilket bidrag som är vilket men jag ska försöka komma ihåg (eller tjuvkika på deras hemsida)

Montenegro - Rapp typ fast på ett lite roligt sätt. Tror inte alls att låten/framträdandet kommer vara så intressant, men texten är som fyndig på nått sätt.

Island - Tror denna kommer bli sjukt mäktig och jag gillar den! Denna hoppas jag iaf går till final.

Grekland - Påminner om Helena Paparizou men låten är ju mycket sämre än nått som hon skulle ha gjort. Den går absolut att lyssna på, men den är ju inte så spännande utan mest bara klyschor och lite stön :P

Lettland - Låten heter Beautiful Song och den är verkligen puttinuttig... med dålig engelska. Usch.

Albanien - JÄVLAR vilken pipa den bruden har! Låten är rätt så långtråkig men man fastnar som ändå kvar i den, om de då beror på hon eller videon vet jag inte men när refrängen kommer så blir man ju bara sååå imponerad. Här beror det nog på hur dom gör upplägget på scenen och om det kanske bara verkar skrikigt live. Hmm.

Rumänien -
Detta är en sån där låt som ni kan försöka undvika om ni inte gillar att ha irriterande, fjantiga trudeluttar på hjärnan. Seriöööst. Jag såg några sekunder och nu ekar hennes "'lalalalla

Schweiz - En vanlig poplåtstext som dom försökt "rocka till" lite med trummor och en sångare som har en stirrig blick.

Belgien - Här kan jag tyvärr inte tänka på annat än hennes benrörelser. Ser ut som att hon ska sätta sig å skita eller som att hon har gjort i brallan. Låten då? Ballad, vanlig, typ..

Finland - Sjunger på svenska!! Tufft tycker jag med tanke på att Sverige inte ens kan våga ställa upp med en svensk låt. Men visst är det svårt att tänka bort brytningen, dock är hon som vacker och rogivande. Tveksamt dock om dom kommer till finalen :/

Israel - Trallvänlig låt. Gruppen känns lite mer laid back, som att dom kör sin grej och har bara kul. Gillar soundet på hans röst och på låten. Lite brittiskt på nått vis, ibland, men inte alltid.

San Marino - Hoppas verkligen för San Marinos bästa att dom INTE tar med när bruden står och dansar på sin Wall. Nä fy farao, denna låt får inte gå vidare. Jävla skämt.

Cypern -
GILLAR denna! Känns som en Challenge låt :P Och såklart hoppas jag att den går till final så jag kan rösta på den! Disco!!

Danmark - Kan inte riktigt lyssna på låten. Hatten förstör en massa. Okej. Gillar hennes röst som är lite sådär hes och låten är helt okej och det gör varken från eller till om hon missar finalen.

Ryssland - Fantastiska tanterna! Åh dom är ju bara så himla söta, vill titta på lilltanten hela tideeeen! Falsk sång och inte alls så bra låt egentligen men tanterna kan absolut få denna låten till final och jag skulle egentligen inte bli förvånad om dom hade vunnit allt :P

Ungern - Det här går in genom ena örat och ut genom det andra. Radiosmörja.

Österrike - Katastrofal låt! Men det lär väl bli en show iaf. Tur att Danny inte är med, han hade ju fått skämmas med sin fjolliga jävla dräkt (Danny kommer aldrig bli förlåten för den utstyrseln NEJ)

Moldavien - Helt okej sväng. Jag tror faktiskt dock att låten hade varit bättre med antingen; helt utan text, eller med en mindre sliskig text.

Irland - Har redan kommenterat denna i ett tidigare inlägg men, dom var bara så mycket roligare och bättre förra året. Kanske tyckte jag det för att det var någonting nytt och nu känns dessa pojkar mest bara fjantiga. Sen att dom inte ALLS sjunger lika bra live som i videon är ju en annan sak som drar ner denna låten. MEN. Klart att Irland går till final.


OBS! Detta är baserat på de videos som finns och alltså inte LIVE akter, vilket kan förändra allt!

Nu ska vi äta fyllda portabello hattar och ugnspotatis innan det börjar kl 21!


*KL 21.00...okej?*

// ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0