Mello del 1

Mood: Inte speciellt förväntansfull (för att slippa besvikelse), partymode!
Var: Hos Sandra
Med: Sandra, Hugo, Harry och Henke (som dock var i sitt rum)
Tillägg: Vi tänkte vara sofistikerade och äta nått gott under mello vilket resulterade i matkoma. Räktoast med majonäs, romröra och fejk krabba stod på menyn. GOTT!!
 
Här är vad jag tycker;
 
SkylineDavid Lindgren
Falsk sång utan dess like till att börja med! Sen gick tankarna åt att han kanske hade kommit in i fel tonart eller så, men när han sen går vidare till final och man lyssnar en andra gång så känns det som att, Nä..han har nog rätt tonart och sjunger bara lite surt eller att låten helt enkelt inte är gjord för hans röstläge.
Låten är dock helt okej, ska bli intressant att höra studio versionen. 
 
Burning FlagsCookies N Beans
Jaa, en tråkig låt. Ingenting i framträdandet som var intressant med den svarta outfiten, tre blonda damer och en intetsägande låt. Även här låter det falskt emellanåt.
 
ParisJay-Jay Johanson
Trots att han sjunger bitvis på franska så var ju denna låt ett stort frågetecken. Så dålig att man börjar småskratta. Texten känns inte ens som att den är logisk, får liksom inget grepp om den. Huvva.
 
GosaMary N’diaye
Afrikansk musik på svenska går FETBORT! Väldigt falskt även i detta bidrag, vilket verkar vara en röd tråd i kvällens program. Känns som något barnprograms framträdande, och jag tänkte att detta bidrag påminner om Molle när han var med i mello 2002, men DET bidraget var fan värre insåg jag efter att ha youtubat.
 
Vi kommer aldrig att förloraEric Gadd
Under denna låt kommer Henke ut från sitt rum, tittar sig omkring och frågar vafan det är som låter HAHA Han undrade vad vi lyssnade på för skit...
Har väl aldrig varit nått Eric Gadd fan så kan inte avgöra om detta är en typisk "Gadd" låt, men han sjöng inte falskt iallafall. Men texten är tråkig och framträdandet likaså. 
 
Heartbreak HotelYOHIO
Absolut min favorit! Fullkomligt älskar hans hår!! Hade själv velat ha mitt hår så om ja hade vågat haha :P Intressant framträdande och man blir som fängslad av det där annorlunda med hela bidraget. Tycker att låten är bra, och har lyssnat på den flera vändor vid det här laget, men är osäker på om det beror på att låten faktiskt ÅR bra eller om det är motståndet som är botten. Återstår att se.
 
PorslinAnna Järvinen
För det första så kommer hon ut i nått som liknar en pyjamas, och sedan sjunger hon en vaggvisa? Creds till teamet som tänkt till där! Nää, här gick Sandra och lockade håret och jag kom på mig själv med att halvsomna och inte riktigt fatta att det faktiskt var mello jag tittade på. Say no more..
 
We’re Still KidsMichael Feiner & Caisa
Detta bidrag hade jag till och med glömt bort att det var med! Det var först nu när jag skulle se det igen som jag började fundera vad dom hade för låt, och helt ärligt så kommer jag inte ihåg ett skvatt.
Nu har jag sett lite.. och ja förvånad är jag ju inte att hon sjunger falskt rakt igenom, och hon verkar vara så sjukt övertaggad! Men han gör ju ett bra jobb iallfall med att visa upp sin saxofon där bakom..
 
Bäst var ändå Gina.
 
Direkt till final: Skyline & Heartbreak Hotel
Direkt till andra chansen: Burning Flags & Vi kommer aldrig att förlora
 
*Röstning noll gånger*
 
// ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0