Mello del 2

Mood: Glá med låga förväntningar
Var: Hemma
Med: Hjärtat, Johan, Emmeli och Lexxan
Tillägg: Skumpa, rödvin och senare dip med grönsaker
 
Här är vad jag tycker;
 
Begging - Anton Ewald
Eric Saade kopia blandat med en papegoja, om man ser till utseendet. Låten då? Spontant känns han för ung för att ens sjunga den texten vilket gör hela framträdandet känns falskt och man kan inte riktigt ta han på allvar. Men jaa, den sög ju inte direkt, och sången var ju hyfsat bra rakt igenom.
 
Make me No 1 - Felicia Olsson
Första gången jag hörde den så tyckte jag att den var väldigt tråkig, satt och väntade på det där POW WOW som ska finnas i power ballader. Men efter att ha hört den några gånger så har den växt mer och mer och när hon gick vidare till andra omröstningen så fattade jag inte varför, men sen när hon inte ens gick till andra chansen så fattade jag inte varför då heller =P Hade hellre sett henne än Hoffsten i finalen.
 
Annelie - Joacim Cans
PAFF blev jag när låten började. Hade inte alls förväntat mig den typen av låt från honom, så det var ju som kul. Men, funderade mest över varför han sjunger en kärlekslåt till sin förebilds fru?! Och det har jag funderat på även igår och idag då jag tillslut googlade denna Magnus Johansson..Då visar det sig ju att han har skrivit en låt som heter Vakna nu, Anneli. Såå..Joacim sjöng nog bara om Magnus fiktiva karaktär i en låt. Fast vem vet?
 
On top of the world - Swedish House Wives
Schlager är det ju absolut, och jag är ändå förvånad att dom inte gick vidare alls? Men det kanske inte är just schlager som fungerar nuförtiden? Jag är absolut inte överförtjust i låten men dom kan ju då sjunga iallafall. Intressant framträdande? Nej. Varför har Jenny Silver bara underkläder på sig medans dom andra två har långärmade klänningar? Borde man som grupp inte försöka synka så att det blir en fröjd för ögat att titta på? Nä förstår inte alls. Men dom hade helt klart den bästa ingångslåten ;)
 
Hello Goodbye - Erik Segerstedt & Tone Damli
Positivt överraskad över hennes sång! Sjukt bra är hon. Samspelet dom emellan saknades, hon gjorde några tappra försök att få någon slags intimitet men det var som att Erik var livrädd att röra i kvinnan och såg mest ut som ett litet barn som inte vågar krama tomten =P MEN låten är helt okej! Trallvänlig och sådär men det är ju ingenting som sticker ut precis.
 
Only the dead fish follow the stream - Louise Hoffsten
Direkt till final? Hur hände det? Sen kom vi på att det nog beror på sympatiröstningar för SÅ bra är inte låten. Vi tyckte att titeln var så himla komiskt ful så att man började fnissa varje gång hon sjöng den. Ni vet, ungefär som när man var liten och någon sa ordet snopp. Tihihihi.
Hon gör det absolut bra med tanke på hennes sjukdom, men det är ju inte den som tävlar, det är ju låten och den var inte värd en finalplats.
 
En förlorad sommar - Rikard Wolff
Vi hade hoppats på en ny "Var beredd". Tyvärr blev det inte så :( Låten var inte alls kul eller bra tyvärr. Men redan innan så kändes Rikard väldigt malplacerad i mello, men det är han ju inte ensam om att vara.
Det bästa var när han väste i Ginas öra "Jag dödade Mofasaaaaa" haha
 
Copacabanana - Sean Banan
Förstår inte humorn, men då är ju inte jag 8 år heller så. Och man kan ju inte riktigt bli irriterad känner jag. Det ska ju finnas nått för alla, så verkar ju upplägget vara. Och har man 32 låtar att välja bland istället för 10 så är det ju självklart att det kommer med en massa bajs. Och det är ungefär vad jag tycker att bananlåten är OCH det stör mig att den sätter sig på hjärnan så att man går omkring och trallar på den 24-7. Tack och lov hade jag Pensionär låten i skallen imorse.
 
Mellanakterna är sevärda i år, inget kan ju mäta sig med Björn Gustafsson men, Modern Family!! Sååå kul! Jag och Fidde med våra knattar i framtiden ;)
 
Direkt till final: Copacabanana & Only the dead fish follow the stream
Direkt till andra chansen: Begging & Hello Goodbye

*Röstning noll gånger*
 
// ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0