Korv och punka

Att ersätta detta rökande med att shoppa är kanske en dålig idé. Jag kommer inte hamna på plus på kontot i alla fall. Man får hoppas att det blir andra positiva effekter som märks.
 
GAH! Hemma själv. Kokar korv, ny korv sort (Sibyllas tror jag), och den ser grotesk ut!! Vette FAN varför jag ska testa nya saker..jag gillar bara en enda slags varmkorv och det är Bullens! Förvisso, har inte smakat än. Får återkomma.
 
Nu är det 26 dagar till Kroatien!! Anja åker till Cypern på fredag i två veckor och Lotta är redan på Rhodos, så det börjar som kännas nära nu och då längtar man bara ännu mer! Men..jag har en massa packning att göra, eller mest planering så att jag inte tar med mig en hel garderob för mycket, så jag hade ändå inte haft tid att åka nu ;) 
 
Älsklingen kirrade dock en kylväska till insulinpennorna (nu piper korven....MATPAUS)
 
6 min senare
 
Jo..Fidde har beställt ett sånt kylfodral till mina insulinpennor som aktiveras av kallt vatten, så man slipper ha en kyl!! Whoop whoop, han är bäst! Jag får aldrig fingrarna ur.
 
Korven då: Helt okej, men inte lika god som Bullens. Testade en med räksallad, en med gurkmajjo och en med bara ketchup. Den sistnämnda var faktiskt godast och då är jag inget fan av ketchup men, dom andra två smakade..korv. Som att korvsmaken förstärktes på nått vis. Och jag gillar inte när det smakar korv.
 
I lördags åkte vi till storheden för lite shopping. Mhmja. PUNKA på parkeringen på storheden var vad vi fick! Så vi började med en burk "Däck på burk", fortsatte shoppingen inne på HM innan hemfärden och hann inte mer än UT på E4an så pajjade däcket. Det gick liksom att sticka in ett finger i sidan på däcket. Så vi svirade om till mini-reservdäcket och puttrade vidare hemåt i 50km/h. Från Luleå. På småvägarna. 2 timmar tog det.
Jag säger då bara det, någon testade mitt tålamod! Men..det var ju ett äventyr i sig, och vi stannade i Norrfjärden för att köpa kaffe/choklad och annan nödproviant för att orka med den långa vägen hem till stan =P
 
 
*That´s all folks!*
 
// ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0