Sömnlös..eller nått!

Ja kan inte somna om! Iof. är ju inte klockan alltför tidigt men det är störande när man är ledig och man KAN sova hur länge man vill och önskar men så går det inte =( Har väl legat vaken en timme eller så och halvsovit samtidigt som ja i min skalle har renoverat huset. Japp, ja håller på att bli smått tokig, vet inte vars vi ska börja, börjar få lite panik att vi inte vet vad vi har gett oss in på med renovering och skit ? Men men de löser sig säkert, tur att vi har vänner som säkert kommer ställa upp :)

Har iaf kommit fram till vilken färg ja ska ha i sovrum, badrum samt kök. Så det är ju alltid nått! Igår började jag bygga huset i Sims hehe men de är så svårt för där får man ju ingen verklighetsuppfattning vad gäller mått och sånt, men det var ändå kul.


*Nu - rensa - Sen - bio*

// ia

Kommentarer
Postat av: Patrick

Nu ska lägenhetskatterna bli huskatter! Det är det häftigaste av allt! :D Jag kan renovera ditt hus i paint. :(

2009-04-06 @ 13:12:57
URL: http://mannenochsolen.blogg.se/
Postat av: emmeli

nååå jag hade ju längtat till jobbet idag för att få alla husuppdateringar från dig å så är du inte här :(

2009-04-06 @ 13:32:57
Postat av: Anonym

Ska man ha hus MÅSTE man kunna göra saker å ting själv.. Dessutom badrum MÅSTE göras av en kunnig person helst av en firma annars gills inte försäkring om det skulle uppstå vattenskada samt ska det vara plast mattor under kyl,frys,diskmaskin.. men dem är billiga och enkla lägga under..

2009-04-06 @ 18:10:33
Postat av: emmeli

okej anonym hur många föds som utbildade byggnadsarbetare? jag gjorde inte det men har köpt hus ändå. man lär sig av andra och av sina egna misstag så det löser sig alltid, och är det nåt man inte klarar själv eller med hjälp av vänner så finns det faktiskt byggfirmor som kan fixa det.

2009-04-06 @ 19:49:37
Postat av: emmeli

okej anonym hur många föds som utbildade byggnadsarbetare? jag gjorde inte det men har köpt hus ändå. man lär sig av andra och av sina egna misstag så det löser sig alltid, och är det nåt man inte klarar själv eller med hjälp av vänner så finns det faktiskt byggfirmor som kan fixa det.

2009-04-06 @ 19:50:26
Postat av: Erika

Så sant Emmeli! Hur skulle morsan ha sett ut om jag dök upp med en hammare när jag föddes? Man lär sig på vägen och det är superbra att renovera, för man är ju TVUNGEN att lära sig. Sedan så finns det ju faktiskt firmor som man kan anlita och nu är ju ROT-avdraget tillbaka! Yeay!



2009-04-06 @ 23:13:48
URL: http://aakiree.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja tack Emmeli och Erika! Jag VILL ju verkligen lära mig, och som ni säger, krisar det så finns det alltid hjälp att tillgå =P Tack Erika föressten för tipset om den där sidan, var in och kollade och den var ju SUPER!

2009-04-07 @ 00:32:48
URL: http://opzi.blogg.se/
Postat av: Kan Dee

Hej! Nu har ditt Linne i strl L kommit hem:) Maila ditt namn och adress så fort som möjligt, så skickar jag det till dig!



Kram Kan Dee

2009-04-07 @ 21:11:27
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur tänker emmeli egentligen.. Vore jätte trist om det sluta med vattenskada.. det är inte billigt.. Badrum lämnart man åt auktoriserade företag.. Annars kan jag lova att 100.000 är billig peng om man ska repa badrum.. upprivna golv skyhöga elräkningar pgr av byggtorkar som går dygnet runt ingen dusch..



Jag ger ett billigt tips.. dessutom fråga försäkringsbolaget.. lovar att dem fått lägga ut en massa för "hemma snickare" som gett sig på badrum..

Jag lovar det blir billigare att låta firma göra badrum sen har du en fördel.. du har ROT-avdrag så du får igen halva arbetskostnaden

2009-04-07 @ 21:18:28
Postat av: Malle Maräng

Moget att vara ledig idag! VAD SKA JAG GÖRA?!?!?! BUÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

2009-04-08 @ 10:01:17
URL: http://slarvsyltan.blogg.se/
Postat av: emmeli

Eftersom du anonym verkade prata lite allmänt om renovering och sådant som tillkommer när man har hus "Ska man ha hus MÅSTE man kunna göra saker å ting själv.." så kommenterade jag inte badrum specifikt. Saker som hör till husägande tror jag linda och jim kommer klara utmärkt, måla, lägga golv, byta hängrännor m.m.



Vi kommer själva att anlita en firma när badrummet ska fixas, men jag kan inte heller minnas att jag hört lindas planer på att själv slita ut befintlig våtrumsmatta och börja sätta kakel/klinker.



Får jag fråga varför man väljer att vara anonym? Är det så att du inte ens står för dina egna åsikter?

2009-04-09 @ 11:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0