Debatt

Har kollat på Efterlyst sen Girls of the playboy mansion och nu fastnade ja för nått debatt program på 4an (säkert nå känt program men ja brukar inte vanligtvis kolla på sånt)
Dock var de himla intressant, handla om att Berth Milton "porrkungen" ville skänka nån miljon till Stockholms stadsmission för att hjälpa hemlösa. Men dom sa nej till pengarna eftersom att pengarna var förknippade med porr.
Frågan var alltså; Är det rätt av tex stadsmissionen att tacka nej till pengar om dom kommer från oetiska företag?

Svar Nej tycker ja absolut! Dom drog ett exempel att om dessa pengar skulle ha gått till Cancerfonden skulle det ha hjälpt 16 personer som skulle fått behandling.. "Gå då ner till dessa 16 och meddela att dom inte kommer att få behandling eftersom organisationen har tackat nej till pengar för att dom kommer från ett oetiskt företag"
Jag tvivlar STARKT att den som ligger sjuk i cancer skulle tacka nej till dessa pengar och de gör mig så förbannad att organisationer fungerar på detta sättet!


*Fråga inte givarna vad dom tycker, fråga dom som behöver dessa pengar för att få ett bättre liv*

// ia

Kommentarer
Postat av: Tina

okej jag säger inte nu att jag håller med dom MEN kan förstå hur dom tänker. Det är ju som om Hitler skulle komma med alla judarnas pengar och säga hmm jag tror jag vill hjälpa cancer fonden..Nu är ju inte porr samma sak för fem öre. Jag menar hur många i hela världen har inte tittat på porr..tom min lille brorsa råkade göra de för fan...jasi jasi..kraftigt ämne att diskutera!

2009-02-12 @ 00:45:57
URL: http://tinalind.blogg.se/
Postat av: Jimo

ÅH långt inlägg

2009-02-14 @ 10:37:05
Postat av: emmeli

stadsmissionen är ju en kristen förening så det kan jag helt klart förstå, sen tackar de även nej till för mycket bidrag från staten just för att de inte vill ha krav på sig och jobba på ett sätt de inte själva känner för.

2009-02-17 @ 19:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0