Mello del 4

Mood: Sjukt förväntansfull, lite frusen men vid gott humör
Var: Hos min schlagerälskande pappa och hans katt Nisse
Med: Pappa, Nisse, Lexus och Hjärtat
Tillägg: Bjöds på middag, räktoast med majonäs, efter detta var det tänkt en ostbricka men den orkade vi inte :P Öl bjöds det på så jag blev lite rund under fötterna

Här är vad jag tycker;

The girl - Charlotte Perrelli
Pappas kommentar var "Men vad sysslar hon med?" Och jaa, jag tänkte väl ungefär samma sak. Ingen kvalitét på låten och vart alla pengar hade spenderats fattade jag inte heller tills jag läste tidningen som berättade att det var skärmen som hon hade bakom sig som kostade multum. Den som ingen la märke till.

Allting blir bra igen - OPA!
Jag orkade inte ens lyssna ordentligt på denna låt. Redan från början insåg jag att detta var ju bara konstigt.

Land of broken dreams - Dynazty
Pojkarna i bandet såg ut att vara nyss fyllda...15? Och gav ingen pondus alls till låten som skulle vara någon slags hårdrock fast med G-son text vilket i mina öron blev en konstig krock.

Don´t let me down - Lotta Engberg & Christer Sjögren
Den spontana reaktionen var att "Oj va kul att dom faktiskt ska sjunga på engelska. Men shit vilket kasst scenframträdande!! Helt stelt och inrepeterat. Men låten var väl egentligen helt okej. Inte mer.

Goosebumps - Hanna Lindblad
Nu börjar jag få slut på formuleringar kring dåliga låtar.. bättre än OPA! men långt ifrån bra. Hon fick mig att inse att detta året nog slår rekord i hur mycket fula scenkläder som har visats.

Kyss mig - Axel Algmark
Innan låten hade börjat så dissade jag denna totalt pga låttiteln MEN den visade sig vara den bästa för kvällen i mitt tycke. Tydligen tyckte inte svenska folket samma som jag eftersom dom bara kom 6a =(

Why start a fire - Lisa Miskovsky
SJUKT förvirrad blev jag av denna låt. Varken jag eller pappa förstod den riktigt. Kändes som att det aldrig kom fram riktigt vad låten handlade om? Och den går till globen.. jaha. Det enda jag gillade med framträdandet var dansarna, dom var fräna.

Amazing - Danny Saucedo

En typisk Danny-låt. Men första tanken var nog, vad har du på dig pöjk!? Sen när det då visade sig att han hade lysdräkt (eller vad det kallas?) så förstod jag lite mer, men inte fullt ut. Tyckte att allt bara såg B-igt ut, byxorna var som mjukisbrallor och fungerade inte genom hela låten, hans lysrör syntes knappt för att han hade en spot på sig och koreografin var bara ... SKIT! Kanske beror min pesimism på att man sett den amerikanska gruppen Team iLuminate eller så beror det på att showen inte var bra helt enkelt. Låten minns jag knappt men en mening i den kommer jag ihåg och det var att han sjöng att han var Amazing. Där förstörde han allt.

Direkt till globen: Amazing och Why start a fire
Andra chansen: Land of broaken dreams och Don´t let me down

Måste bara få berätta om en reaktion jag aldrig förr haft. Efter Dannys låt var slut och jag insåg att nu finns det inga mer nya låtar att hoppas på så GRÄT jag av ren besvikelse. Tårar föll på riktigt och jag känner fortfarande hur besvikelsen ligger kvar. Jag har inte hittat en enda låt som jag känner WOW! Klart sämsta mello någonsin!


*Röstning NOLL gånger*

// ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0