Euphoria!

Ja. Vi vann. Eller Loreen vann och iom det Sverige. Jag är en aning besviken faktiskt och blir jätte ledsen över att jag inte känner mig just euforisk. JAG som hoppats så jävla många år, gett all min kraft och energi till detta program (och massa pengar), och det enda jävla året jag inte tycker 100% om bidraget så GÅR VI OCH VINNER!
Om detta betyder att jag bara har varit ur balans i år eller om jag har dålig smak det vette fan. Men jag hade också velat hoppa och studsa och fälla glädjetårar i lördags men nej. Det enda som infann sig var en ångest i magen över hur fan jag ska ha råd och hur fan jag ska få tag på biljetter till nästa år, och vilka ska med, och vem ska vara hundvakt... osv.

Känner en stress. Jag VILL inget hellre än att få åka och se den riktiga Eurovision finalen det året som jag (hör och häpna) fyller 30!!! Och när jag väl har biljett och alla andra frågetecken är utredda då kommer jag kanske att göra ett glädjeskutt.
Nu hoppas jag bara på att dom väljer att placera finalen i Stockholm och inte i typ Malmö, för då kommer det bli ännu dyrare och jobbigare att ta sig dit. Men men.

Nu har jag sett klippet på svt där hon uppträder på Hötorget efter hon kom hem till Sverige. Och det känns som bättre nu, fick en liten tår i ögat. Hon är ju så himla ödmjuk och har verkligen fötterna på jorden vilket gör att man ju som tycker om henne som person.

Tror inte att jag har förstått att vi har vunnit än :P


*Grattis*

// ia

Kommentarer
Postat av: Rankvist, helt enkelt!

Grejen med årets Eurovision är att 95% av alla bidrag sög rejält. Inte dåliga, utan sög. Är det där verkligen det bästa Europa kan producera så är jag rädd. På riktigt rädd. Sverige hade en OK låt. Vi vann inte på att vi var bäst - vi vann på att alla andra sög. Men ändock en vinst.

2012-05-30 @ 13:38:30
URL: http://www.rankvist.se
Postat av: Niclas

Vi får väl fara till Krister och han kan vara hundvakt medan vi ser finalen

2012-05-30 @ 13:40:25
Postat av: Rankvist, helt enkelt!

Den största konkurrensen var från sex ryska gummor... Jag tycker det säger en del om kvalitén på de övriga bidragen.

2012-05-30 @ 15:36:00
URL: http://www.rankvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0