Semi nr 2!

Serbien - Vackert! Trots att han inte sjunger på engelska så är hans röst som på nått vis så rogivande så jag njuter då av att lyssna på den men jag tvivlar på att den går vidare. Men vem vet? Positivt överraskad blev jag iallafall.

F.Y.R Makedonien -
Texten låter som likadant hela tiden. När jag ser videon så är det enda jag tänker på violinistens bröst (!)

Nederländerna - Jamen hoina då! Fattar inte alls huvudbonaden och har svårt att koncentrera mig på låten. Rösten är helt okej, lite country aktig men FAN så trist!

Malta - Typisk poplåts text och detta hade lika gärna kunnat vara Måns Zelmerlöf´s låt. Den känns lite töntig men jag kanske tycker bättre om den när man väl sitter där i soffan och lyssnar och får lite feeling.

Vitryssland - Mmm.. ändå! Men deras scenkläder och mikrofoner sabbar ganska mycket. Visst är det låten i sig som tävlar men samtidigt måste man ju få en sjysst känsla av hela framträdandet, men jag är ändå positiv till låten. Dock låter det ibland som att dom sjunger "We are the weeners"

Portugal - Ja, spanska influenser och ingenting alls varken i låten eller henne, som man fastnar för. Tack för rökpausen!

Ukraina - Försök till att göra en discodänga men nej. Nej nej nej. Ruslana kom tillbaka!

Bulgarien - Ytterligare ett försök till en discodänga. Inte heller Bulgarien lyckas, låten heter Love Unlimited och jag har nu lyssnat på nästan hela låten och har hört 5 ord på engelska "I love you so much" Det enda jag försökte med under låten var att försöka tyda om hon sjöng på skitkass engelska eller bulgariska (?) Jag funderar fortfarande..

Slovenien - Ballad..IGEN. Verkar som att dom flesta ballader och icket engelsksjungande länderna har hamnat i denna Semi. Kören har dessutom en väldigt konstig tyll-kreation på skallen. Nä inget för mig.

Kroatien - Ballad. På kroatiska. Behöver jag säga att jag har tröttnat på trenden?

Sverige - Ja. Loreen. Jag har som ni kanske vet haft svårt att ta till mig denna låt och jag kommer fortfarande vara sjukt skadeglad om Ryssland kickar hennes as. MEN det kan ju juryn sätta stopp för. Många verkar så säkra på att hon ska vinna alltihopa, jag är inte lika säker. Dock så är låten ju absolut en av dom bästa i denna semi. Utan tvekan.

Georgien -
Ursäkta mitt uttryck nu men..LOL! En fördel om man ska sjunga på engelska är ju att man faktiskt lär sig att uttala orden som man ska sjunga.

Turkiet - Kan inte bestämma mig om jag tycker om denna. Men den har ju absolut ett helt annat sound än dom andra låtarna ikväll så det kanske gör att man kommer tycka om den..Får eventuellt återkomma i denna frågan.

Estland - Ytterligare en ballad på icke engelska men haina känns ÄKTA! Och jag gillade denna redan när jag såg Inför Eurovision så denna tror jag kan bli mäktig och mitt hopp om finalplats går till denna låt.

Slovakien - En till låt som jag tyckte om när jag såg Inför Eurovision. Får dock se hur dom kommer leverera live. Men mmm absolut en av dom som ska gå vidare som det känns nu.

Norge - Vilken förolämpning till Eric Saade att likna detta bidrag med honom. För det första så hade Eric gjort denna betydligt bättre och mer äkta än denna pajas som inte verkar vilja fullt ut utan bara få uppmärksamhet med att försöka, FÖRSÖKA, vara sexig eller nått? Nej tack Norge. Låten dock, hade kanske varit okej, men han gör den inte bra med sin falsksång!

Bosien & Hercegovina - Hon är duktig. Men låten ger mig absolut ingenting, den är i samma läge hela tiden känns det som och jag tvivlar att det kommer bli ett så spektakulärt framträdande så att jag ändrar uppfattning. Och just ja, en T-I-L-L ballad på icke engelska.

Litauen - Sång med ögonbindel samtidigt som han sjunger "Love is blind" !!!?!?!?!?! Någon slags gräns måste det ju finnas för hur pinsam man får bli. Sen poppar dom upp låten och han kastar bindeln men det gör inte saken bättre.


Jag har som tyckt att det varit tråkigt att många länder har gett upp att sjunga på sitt eget språk för att det lixom tappar lite av charmen. MEN.. fan va mycket tråkigare det är att lyssna på låtar som man inte förstår någonting alls utav. Första semin känns som högkvalitét, och denna bara.. inte. Loreen hade ju tur där som får hamna i den sämsta gruppen (enligt min åsikt) Jag är verkligen inte alls taggad för denna semi. Det känns som att det kommer bli ett enda långt sömnpiller.


*Heja..Sverige(?)*

// ia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0