Snor och vindrutetorkare

Idag sitter man på jobbet till 21 med halsont och annat skit. Men men det går ganska bra ändå, man ska it vara negativ, jag fick ju trots allt 2 timmars ledigt på "morgonen" :D

På tal om halsont, så när jag åkte buss till Sunderby sjukhus för kontroll, då såg jag en man i bussen som läste en av dom där lånetidningarna. Ja det är väl inget ovanligt med att folk läser dom, och kanske är inte fenomenet som skedde ovanligt heller men sjukt äckligt. Det började med att han slickar på sitt finger för att vända blad..uuuäääh! Tänk gubbe på att andra kanske inte vill ha ditt saliv på sina rena fingrar! Men SEN..då stoppar han upp sitt pekfinger i näsborren och gräver runt en stund tills han anser att han är klar och TORKAR AV SIG I TIDNINGEN!!! What the fuck???! Jag var så äcklad och så nära att fälla någon snäsig kommentar men jag höll tyst. Nu såhär i efterhand så borde man kanske ha räckt honom en servett eller liknande och inte sagt ett ord =P Vidrigt!

En annan sak som jag alltid har funderat på sen jag fick körkort är detta med vindrutetorkare. Ni vet, när det regnar sådär mittemellan så att lägsta farten på dom är för mycket men det är ändå störande för synen att inte använda dom alls.. Då vill ja ju slå på dom och ha dom på lägsta så att jag ser nått när jag kör.. MEN, jag måste alltid kolla på minst typ 10 bilar hur snabbt dom har sina vindrutetorkare för att veta vilken fart det är "okej" att man använder.
Lite krångligt att förklara men om man säger såhär; om jag skulle ha på lägsta farten och INGEN annan skulle ha det så skulle jag tycka att det var sjukt pinsamt och jag tänker då även att andra bilister tänker att jag är kokko som har på så mycket fart!!?
Jag vet ju att det säkert inte alls är så, och vad är det som är så himla pinsamt med det ens? Omän det bara skulle vara jag i hela världen som använder mina vindrutetorkare så är det väl knappast någon som bryr sig, eller?
Samma sak är det om det är en strålande dag och jag använder spolarvätska så att dom drar igång automatiskt åså möter man en bil som inte SER att man just innan har sprutat spolarvätska, utan den tror bara att man är kokko och använder vindrutetorkarna på random. Pinsamt!

Ja. Jag är lite speciell ibland. Men jag känner att jag kanske bör dela med mig av detta så att andra som har samma tankar kanske inte känner sig så ensamna! :P


*Lunchen slut, fortsätta jobba*


// ia

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hahahaha jag döööör :'P Tror faktiskt inte andra bilister tänker så mycket på dina vindrutetorkare, men du är gode söt ;)

Och fy faaaaan vilken äcklig gubbe, INTE ok!!! :S

2012-05-19 @ 18:27:03
URL: http://kickikickass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0