140818 – Dag ett

I fredags fick jag veta att vi alla, kollektivt, skulle sluta röka på jobbet. Idén kom från att Kicki och Elvir ville sluta och då blev det fler och fler som blev involverade.
Upplägget är att man får en guldstjärna när man inte rökt på en hel dag, och skulle man röka, så tappar man dagens stjärna plus två extra. Den som i slutet i månaden har mest stjärnor vinner. Nått. Vi vet inte vad.

Jag jobbar kväll denna vecka. Ville inte kliva upp imorse, för det kändes plågsamt. 11.10 var jag dock så illa tvungen, och det var tufft att inte kunna ta den där morgonciggen till kaffet alltså! Men, jag klarade det.

Kan ju tillägga att eftersom att jag fick veta detta i fredags, så var det knappast så att jag var inställd eller förberedd på att detta skulle komma.
Jag kommer ge det en chans, jag har inte sagt att jag har slutat röka, för det har jag inte. Jag försöker att sluta, och detta sätt känns som ett lovande och roligt sätt.

Vi är just nu 9 personer bara från vårat uppdrag som försöker, och det underlättar att alla man brukar gå ut med, sitter i samma båt. Jag och Anja tog våran första ”riktiga” rast idag dvs att vi gick upp till fiket, satte oss i soffan och pratade.
Och tiden flög, 28 minuter sa bara swish! HAHA men, det var en märklig känsla.

Nu hoppas jag att detta fortsätter att gå så pass bra som det gjort dessa fem arbetstimmar. DOCK tack vare att Saluti proppade i mig sugtabletter med nikotin i. Annars hade ja aldrig varit så lugnt och sansad som jag är nu.

Nästa test – Äta middag och inte falla dit

Nära att ta en av ren vana två gånger. Men klarade mig utan. Helt klart värst efter maten!! Pad Thai, fet och god mat, extra mycket röksugsframkallande! Smart.
Köpte med mig sugtabletter 1mg från apoteket som jag nu suger intensivt på. Bölat för att Elvir var snäll, och bölade ännu lite till när Lenita var snäll.

Känner mig ofokuserad, halvt svettig, och halvt full.

Arbetskvällen fortsatte med gråt och massa prat med fina Elvir. Det gav mycket. Lite choklad blev det också, det var jag värd.

Väl hemma så såg vi idol nästan direkt, och efter det paradise hotel (ja jag vet). Men det gick hyfsat och när jag väl skulle sova så var jag så trött att ögonen bara föll ihop, dock var kroppen inte lika trött utan ville sprattla och ha sig. Men, det gick.

*En guldstjärna intjänad*


// ia


Kommentarer
Postat av: Kicki

Du är awesome!! Hur det än slutar så är jag redan sjukt stolt över dig! 😘

2014-08-19 @ 21:13:39
URL: http://kickiohman.wordpress.com
Postat av: Kicki

Du är awesome!! Hur det än slutar så är jag redan sjukt stolt över dig! 😘

Svar: Tack fining! <3 Allt stöd hjälper verkligen! :D
Opzi

2014-08-19 @ 21:13:41
URL: http://kickiohman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0