Blomstrande trädgård

Det har börja gro i våran trädgård. Alltså det vi har planterat. Morötterna syns (ja, blasten alltså), sockerärtorna likaså och jordgubbarna har börjat bli kart :P
Det enda som inte tittat fram ännu är gräslöken. Det var en mortel på påsen, men inga instruktioner om att man skulle mortla sååå vi gjorde inte det. Kanske det inte blir nå gräslök, men då får man göra ett nytt försök nästa år :)
 
Mamma och Pelle var förbi igår vilket var kul! Så roligt med besök, om än jag nu inte var så pigg och vårat hem ser ut som hej kom och hjälp mig (för att man inte orkat ta tag i saker när man är sjuk och jobbar). Men vi fick lära oss att man ska ta tjuvarna som kommer fram på tomatplantorna, annars blir he inga tomater. Detta borde ja ju ha vetat om med tanke på att jag brukar sköta om hennes tomatplantor när dom är på semester, men det liksom slog mig aldrig.
 
Nu har jag spelat lite Minion Rush men blev less då jag var så dålig så nu ska jag istället ta mitt kaffe och lägga mig i soffan och glo på Cake Boss eller 24. Eller både och. Imorgon kl 05.00 hämtar taxin upp mig. Gah. Jag kommer vara trött, men jag ser fram emot detta.
 
*Some day*
 
// ia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0